Etter 10 år i bransjen med utallige oppdrag for Norges største merkevarer, med milliarder av eksponeringer, en haug med priser nasjonalt og internasjonalt, og mange millioner kroner brukt, har vi kommet til en erkjennelse. En erkjennelse av at det meste vi gjør er synsing. Kvalifisert synsing, men det er fortsatt synsing. Vi tilhører faktisk en bransje hvor hele bransjen synser. Til og med oppdragsgiverne synser. De synser om hvem som er best til å synse, og de som de synes er best til å synse, får jobben.

Vi tror synsing går på bekostning av effekt og at mesteparten av markedsføringen i dag kunne hatt betydelig bedre effekt enn den har i dag. Denne bloggen dokumenterer vår reise på leting etter en markedsføringsmetodikk som maksimerer effekt. Hvor vi ender opp vet vi ikke, kanskje kommer vi aldri til noen endestasjon, men vi lærer helt sikkert masse underveis. 

Om Ingeborg og Daniel

Ingeborg har jobbet med å påvirke mennesker hele livet. Hun er utdannet ved en av verdens fremste teaterskoler, Guildford School of Acting. Etter noen år på flere av de største scenene i landet bestemte hun seg for å fortsette karrieren bak kamera. De siste 10 årene har hun jobbet som regissør og har i løpet av den perioden produsert over 600 reklamefilmer. Hun har høstet anerkjennelse både nasjonalt og internasjonalt med priser i European Excellence Awards, Sabre Awards, Cresta International Advertising Awards, Gulltaggen, Gullkorn, Anfo Effekt og Stella Effekt.

Daniel er utdannet økonom og har bakgrunn fra finans. Daniel er seriegründer og har i løpet av de siste 15 årene startet og solgt flere selskaper innen kommunikasjons- og mediebransjen. Daniel er en svært erfaren produsent innen reklamefilm og har produsert mange hundre reklamefilmer. Han har fått juryens ærespris i European Excellence Awards, i tillegg til å vinne priser i Global Sabre Awards, Cresta International Awards, Gullkorn, Anfo Effekt, Stella Effekt og Gulltaggen.

Ingeborg og Daniel har sammen produsert den meste sette og delte reklamefilmen som noensinne er laget i Norge. Filmen hadde over 5,5 milliarder eksponeringer og ble kåret til en av de beste reklamefilmene i verden 2014.

Ingeborg og Daniel eier og driver videobyrået Pure Content.