En innholdsstrategi handler om å få mest mulig ut av det innholdet du lager. Du må forsøke å tenke at du skal ha innhold til hele kundetrakta. Her er ideene/konseptene vi snakker om i podcastepisoden om innholdsstrategi for sosiale medier.

OPPMERKSOMHETSFASEN

Her skal vi sørge for at potensielle kunder får vite om produktet og ikke minst starter en tankeprosess hvor de får lyst på el-ski.

Vi lager 3 ulike kampanjer som tilpasses til de ulike flatene de skal brukes. Dvs. vi lager en lang versjon, en kortversjon og et stillbilde som for eksempel kan brukes til retargeting.

Idé 1
Fullversjon
Idé 1
Kortversjon
Idé 1
Plakat/banner/retargeting
Idé 2
Fullversjon
Idé 2
Kortversjon
Idé 2
Plakat/banner/retargeting
Idé 3
Fullversjon
Idé 3
Kortversjon
Idé 3
Plakat/banner/retargeting

VURDERINGSFASEN

Nå har vi fått folk litt på glid. De vet om produktet, men er ikke helt klar til å handle enda. Vi må gi de litt mer informasjon om de fantastiske egenskapene vårt produkt har.

Ski 2 U funksjon
Regenereringsfunksjon
Krabbegir for pulkkjøring
Universalbinding
Ulike batterityper

Et annet virkemiddel som fungerer godt i vurderingsfasen er kundehistorier fra kunder som har kjøpt produktet.

Runa har bare positive opplevelser med El-ski.
Stian har lagt de vanlige skiene på hylla for godt. Nå er det el-ski som gjelder.

KONVERTERING/SALG

Nå er vi kommet til punktet hvor vi ønsker å dytte vår potensielle kunde over kneika. De er ganske modne for å handle, nå trenger de bare et siste lite dytt. Det kan vi gjøre med tilbud eller andre insentiver.